الأن.. أول تعليق من المتهم باغتصاب هند شجيع بعد ظهورها مع «الإبراشى»
الأن.. أول تعليق من المتهم باغتصاب هند شجيع بعد ظهورها مع «الإبراشى»

الأن.. أول تعليق من المتهم باغتصاب هند شجيع بعد ظهورها مع «الإبراشى»

حسبما ذكر الدستور ينقل لكم موقع صحيفة الوسط محتوي خبر الأن.. أول تعليق من المتهم باغتصاب هند شجيع بعد ظهورها مع «الإبراشى» .

صحيفة الوسط - رد يحيى محمد، الشاب الذي اتهمته الفتاة التي تدعى هند شجيع، بتخديرها واغتصابها، على كل تلك الاتهامات التي وجهتها له.

وذكر «يحيى»، في منشور له عبر حسابه على صحيفة التواصل الاجتماعي«facebook»: «البنت دى أنا معرفهاش على المستوى الشخصى.. وماقبلتهاش غير مرة واحدة وآخر مرة شوفتها من حوالى 3 أشهر.. بناء على طلب منها علشان أساعدها فى إنقاذ كلب ومساعدة فى الجمعية الخيرية للكلاب إلى هيا بتتدعى إنها بتاعتها».

وتابع: «بعدها أنا رفضت أساعدها لأنى حسيت أن الفلوس إلى كانت بتاخدها للكلاب ماكنتش بتروح ليهم وقد كانت بتستغل موضوع الكلاب دا لأغراضها الشخصية ومش بس كدا.. لقيتها بتتكلم عن كذا شخص أنا أعرفهم شخصيا وبتتهمهم بالسرقة والنصب وبتقول كلام مش كويس عليهم زى أختى الكبيرة وأعرفها من زمان جدًا... فأول لما عرفت إنها بتستغل الناس.. رفضت مساعدتها وبعدت عنها».

وأضاف يحيى: «اللى حصل دا تلفيق واضح وصريح واللى يعرفنى شخصيًا عارف أنا مين وعارف سمعتى كويس جدًا... أنا معرفش إيه الدافع اللى ممكن يخليها تكشف النقاب عن الكلام دا.. واظن إلى ميعرفنيش ممكن يبص على البروفايل بتاعى وبتاعها وهاتعرفوا هيا مين وحايتها عاملة إزاى».

واستطرد حديثه قائلاً: «اللى شاف الفيديو أكيد هيلاحظ تناقض تام ما بين كلامها وواضح جدا أنها بتمثل لو هيا عندها شهود أو أى دليل على اللى حصل .. يا ريت توريه للناس وتثبت كلامها وتقول الكلام دا أصلا حصل أمتى وفين وإزاى ... مفيش بنت ممكن يحصل معاها موقف زى دا وتلجأ للسوشيال ميدا بدل ما تروح تعمل محضر تتهمنى فيه وتاخد إجراء قانونى.. دى قضية كبيرة ومفيش تهاون يعنى».

واختتم: «أنا إلى حصل دا مش هعديه بسهولة.. وأنا وكلت محامى علشان ياخد إجراء قانونى ضدها باتهامى بالباطل والتشهير بيا وبسمعتى ولو هيا عندها أى إثبات على إلى حصل دا ياريت تطلعه قدام الناس وخاليها تروح الطب الشرعى وتثبت كلامها دا.. أنا على استعداد تام إنى أقعد مع أى حد وأقعد قدامها شخصيا وأواجها وجهًا لوجه وخاليها تكشف النقاب عن الكلام دا كله قدامى.. وياريت محدش يتكلم ويبلبل على الفاضى من غير ما يعرف معلومـات أو أى حاجة .. بلاش تطبلوا لأى حد».

كانت هند شجيع، اتهمت صديق لها يدعى «يحيى» باغتصابها، وتأخرت في رصـد محضر في الشرطة؛ خوفًا من بطء الإجراءات القانونية، مضيفة أن البعض خوفوها من تصويرها بشكل غير لائق داخل الطب الشرعي.

وأضافت «هند»، خلال حوارها ببرنامج «العاشرة مساءً»، مع الإعلامي وائل الإبراشي، المُذاع على قناة «دريم»، أنه لا يوجد شاهد واحد على واقعة اغتصابها، لافتة إلى أن المتهم وضع لها مخدرا في الطعام، ثم قام باغتصابها وهرب.

وتابعت : «حقي القانوني ضاع لأنني تأخرت في الإبلاغ، ومكنش أعرف أن التأخير هيضيع حقي، وساعدوني أرجوكم عشان آخد حقي». 

 

برجاء اذا اعجبك خبر الأن.. أول تعليق من المتهم باغتصاب هند شجيع بعد ظهورها مع «الإبراشى» قم بمشاركتة الخبر على مواقع التواصل الإجتماعي . يمكنك ايضا متابعة كافة الاخبار عن طريق فيسبوك وتويتر .

المصدر : الدستور